کد خبر 148736
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

به بهانه تقارن مناسبت هفته کتاب با سالروز شهادت شهید زین الدین

کتاب‌هایی از فرمانده جوان می‌گویند

همزمان با سالروز شهادت مهدی زین‌الدین و تقارن با هفته کتاب به صورت اجمالی به معرفی مهم‌ترین آثاری پرداختیم که درباره این شهید والا مقام به انتشار رسیده است.

به گزارش خبرنگار حیات، شهید مهدی زین‌الدین ۲۴ اسفند ۱۳۳۸ در تهران دیده به جهان گشود و در حالی که تنها ۲۵ سال داشت در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ خورشیدی به همراه برادرش مجید زین‌الدین در مأموریتی که از کرمانشاه به طرف سردشت آذربایجان غربی درحرکت بود، در منطقه تپه ساروین با گروهک‌های ضد انقلاب درگیر و به شهادت رسید.

همزمان با سالروز  شهادت مهدی زین‌الدین که  خود از دوران نوجوانی کتابخوان و هم کتاب‌فروش  بوده است و به مناسبت هفته کتاب به معرفی مهم‌ترین آثاری پرداختیم که درباره این شهید والا مقام به انتشار رسیده است.


«زین الدین به روایت همسر شهید»، یکی از آثاری است که اطلاعات بسیاری خوبی از این شهید والامقام به مخاطب می‌دهد. این کتاب به وسیله بابک واعظی نوشته شده و در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

یکی دیگر از آثار مهم در خصوص زندگی‌نامه این شهید سرافراز اسلام خاطرات سردار شهید مهدی زین‌الدین به نام «آقا مهدی» است، که توسط انتشارات حدیث نینوا منتشر شده است. این کتاب شامل ۱۲۳ خاطره کوتاه و خواندنی از شهید مهدی زین الدین است.

 «از برف تا برف اثر علی اکبری مزدآبادی»  هم یکی دیگر از آثاری که به زندگی این فرمانده نامدار پرداخته است. این کتاب جستاری است در سیره عملی شهید زین‌الدین جوانی از خانواده‌ای لبنانی تبار که فرماندهی یکی از لشکرهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده‌دار بود.


«تنها زیر باران» عنوان اثر دیگری محسوب می‌شود که به روایت جامع و کامل زندگی شهید زین‌الدین می‌پردازد. مهدی قربانی نویسنده این کتاب می‌گوید: کتاب تنها زیر باران حاصل بیش از ۱۰۰ مصاحبه بوده و بیش از ۸۰ درصد این کتاب توسط مصاحبه‌های تولیدی توسط نگارندگان این کتاب است و از کتاب‌های دیگری که پیرامون شهید مهدی زین‌الدین نوشته‌شده نیز در این کتاب استفاده‌شده است. در واقع این کتاب سیری روایی دارد و به صورت روایت از خانواده، دوستان و همرزمان شهید زین‌الدین پیرامون دوران بدو کودکی تا شهادت ایشان سیر جامعی را ارایه می‌دهد.

انتشاران «روح» زیر نظر پدر شهید مهدی زین‌الدین نیز 3 عنوان کتاب با موضوع زندگی‌نامه، خاطرات و بررسی ویژگی‌های رفتاری و مدیریتی سردار شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر 17 علی بن ابی‌طالب (ع) منتشر کرده است.

«مبانی مدیریت و فرهنگ سازی» (نگرشی نوین مبتنی بر الگوهای رفتاری ـ مدیریتی شهید مهدی زین‌الدین) نوشته احمد یارمحمدی و حسن زارعی متین، «سر دلبران» (مصاحبه با فرماندهان و سرداران دوران دفاع مقدس مانند؛ قاسم سلیمانی، مرتضی قربانی، احمد فتوحی، احمد سوداگر، غلامعلی رشید و محمدرضا پورمهدی درباره شخصیت شهید مهدی زین‌الدین) 

 "سردار عشق" با موضوع زندگی‌نامه و خاطرات این شهید والامقام، نوشته محمد خامه‌یار عنوان‌های این آثار به شمار می‌آیند. 

 

برچسب‌ها